Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu

Posted by on Sty 8, 2019 in Zdrowie |

Różne typy jogi

Różne typy jogi

Bardzo się cieszę, że podjęłaś noworoczne wyzwanie i masz zamiar ćwiczyć jogę! Jeśli czytasz ten tekst, to pewnie nie wiedziałaś wcześniej, że istnieją różne typy jogi . Przeczytaj poniższy tekst i zobacz, który typ jogi będzie dla Ciebie idealny na początek przygody z takimi ćwiczeniami!

Hatha

Jest to ogólny termin jogi. Jeśli jednak miejsce, w którym odbywają się ćwiczenia są właśnie w ten sposób opisane, to możesz spodziewać się ćwiczeń o umiarkowanej lub łagodnej intensywności. Osobiście uważam, że na sam początek przygody z jogą jest to rozwiązanie idealne. Poznasz wszystkie tajniki na spokojnie oraz bez pośpiechu i przekonasz się, czy joga jest dla Ciebie.

Vinyasa

Joga typu Vinyasa jest przeważnie dynamiczna i zalecana dla osób, które mają już jakieś doświadczenie z jogą, choć występuje także jej łagodna odmiana idealna dla początkujących. Ten typ jogi polega na płynnym przechodzeniu z pozycji do pozycji. W ten sposób wzmacnia się i uelastycznia ciało, a umysł w tym czasie relaksuje się i odpręża.

Ashtanga

To dynamiczny typ jogi, który polecany jest dla osób wysportowanych. W ćwiczeniach tych występuje stała sekwencja, więc wykonuje się zawsze te same pozycje, co jest dobre dla osób, które zaczynają przygodę z jogą. Dlaczego? Ponieważ zapamiętanie ćwiczeń przyjdzie szybko i będzie można skupić się na części relaksacyjnej umysł.

Iyengar

To statyczny typ jogi, który skupia się przede wszystkim na precyzyjnym ułożeniu ciała. W danych pozycjach przebywa się dłużej niż we wcześniej opisanych typach jogi. W ten sposób uelastycznisz swoje ciało, a umysł się zrelaksuje.

Yin

Celem tego typu jogi jest głębokie rozluźnienie i rozciągnięcie mięśni. W danej pozycji przebywa się nawet do dziesięciu minut. Ćwiczenia te regenerują, uspokajają i wyciszają umysł.