Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu

Posted by on Lut 1, 2020 in Zdrowie |

Czy warto skakać na skakance?

Czy warto skakać na skakance?

Wiele osób z nas szuka najlepszego sposobu, aby zrzucić kilka kilogramów przed wakacjami. Każdy z nas przecież chciałby się pochwalić atrakcyjną sylwetką na plaży. Jednym z najlepszych ćwiczeń spalających kalorie jest zapomniana dziś nieco skakanka. Jak na niej ćwiczyć i co nam daje?

 

Jak ćwiczyć na skakance ?

Skakanie na skakance jest bardzo popularnym ćwiczeniem wśród bokserów. Przedstawione było ono nawet w sławnym filmie Rocky, gdzie tytułowy bokser skakał na skakance przygotowując się do kolejnej walki. Ćwiczenia na skakance wzmacniają wiele partii mięśniowych. Zaangażowane są głównie łydki, uda, brzuch oraz ramiona. Skakanka na brzuch i boczki jest więc świetnym rozwiązaniem jako ćwiczenie poprawiające sylwetkę na wakacje. Warto zaznaczyć, że 30 minut ciągłego skakania oznaczają spalenie od 3 do 4 tysięcy kalorii, czyli mniej więcej tyle ile spożywamy w posiłkach w ciągu jednego dnia. Już po kilku sesjach treningowych można wymodelować nogi oraz poprawić ogólną sylwetkę swojego ciała. Ćwiczenia na skakance są bardzo intensywne i przyśpieszają krążenie krwi w organizmie. Oznacza to, że poprawimy znacznie nie tylko naszą sylwetkę, ale tęż pracę naszego układu krążenia oraz serca. Warto też wspomnieć o innych ważnych zaletach skakania na skakance. Sprzęt do ćwiczeń jest bardzo tani. Ćwiczenia możemy wykonywać w domu albo na świeżym powietrzu na przykład w parku lub na podwórku. Najlepiej poświęcić jest około 30 minut dziennie na skakance, gdzie 30 sekund skaczemy, a 10 sekund odpoczywamy.